The Magnesium Story

The Magnesium Story
Whatsapp 016 4833738

Saya & 5 helai tshirt cotton RM10 Itu [ Ask Me What Aspie Feels Like ]




Jawapan buat soalan lazim "kenapa anak autism saya suka tak pakai baju" -(soalan yg kerap kita baca kan). I am a person on the spectrum (Asperger) I can relate. Saya balik rumah je, saya mesti tukar pada baju kelawr saya no matter what. Sampai lunyai la situ baju tu (sebab sometimes only 1 ke 2 helai and even baju sama pattern kalau material lain sikit je...thats it. Peram tak pakai) Sometimes bila overwhealm saya pakai Abaya je atas baju kelawar saya coz "I dont feel like it" but I have to go out. Ni jawapan standard. Cari one clothing dia comfortable. Beli banyak pun tak pe. Same color pun biarkan situ. Saya baru borong tshirt 5 helai at RM10 each ( paksa diri, baju kelawar dah buruk nak jadi roti jala pun ada hahaha - beli sehelai sedap plak...jadi obses hari2 nak pergi Aeon Big borong habis) Cotton and white. Buat tidur, buat lepak di rumah, keluar saya sarung abaya...at least I am an adult I can speak for myself...but if a child, u kena jadi catalyst untuk anak syurga u cari titik keselesaan dia. 

Sebab tu saya "breaking bad" borong tshirt cotton tu. Baju kelawar dah terlampau buruk 🙈🙈 Saya beli 2 tshirt tu memula. Tapi bila pakai selesa sangat. Jadi obsessi hari2 kepikiran...bila nak pergi beli...bila nak pergi beli lagi. Jadi tak keruan. Tapi sebagai adult saya tahu saya kena hide these feelings dan execute secara tenang. Mulalah anxiety set in, ntah2 habis stok nanti, ntah2 Aeon Big discontinue...tapi saya terpaksa sabar. Saya terpaksa akui "kelainan saya" bukan "kekurangan" - saya berzikir utk tenangkan hati...kita tak mintak di bina begini. Ada hikmahnya.








CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment